Välkommen till mig!

torsdag 4 november 2010

Mina dagar

Hemma igen från Skolforum och Stockholm. Vilka bra dagar vi haft, jag och mina kollegor. Skolforum är en stor pedagogisk mässa för lärare, fritidspedagoger, förskollärare och skolledare som innehåller massor av föreläsningar, seminarier, diskussioner, utställningar och läromedelsvisningar. Jag har varit på seminarier om läsinlärning, elevinflytande, skriftliga omdömen, om att "våga vara" och annat. Jag har fått med mig massor av nya klokskaper och pedagogiska tankar och tips. Mest värdefullt var dock alla pedagogiska samtal med mina fina, och kloka kollegor. Det är så viktigt att få tid till reflektion och samtal. Tack!

Kollegorna är dessutom roliga, galna och glada och det är underbart! Vad jag har fått skratta! Säger bara tjohoo! Vi har hunnit med att äta god libanesisk mat, japansk mat och thaimat (libanesisk mat är nog min favorit. 18 små rätter som alla var lika goda) Vi har pratat svammel och allvar. Några av oss har varit på Teater Brunnsgatan 4 och sett Staffan Westerbergs teater "Elvaåringen". Han berättade intimt och öppenhjärtligt om sitt liv, sin barndom i Luleå, sin relation till sina föräldrar, sin homosexualitet, glädje, sorg, rädslor.... Vi var alla djupt berörda av det han berättade och visade. Jag är glad att jag fick vara med om det.


Det är underbart att få byta miljö ibland. Jag trivs bra i Stockholm och njuter av stämningen och livet där. Att komma hem var underbart det med! Jag har saknat min fina familj! Nu har jag ledigt i fyra dagar. Säger bara halleluja så skönt!! Behöver vila och samla kraft inför kommande veckor. Sov till 11 i förmiddags, kände mig som en tonåring. Ja ända tills dess jag tittade mig i spegeln vill säga ;) 


Idag har jag njutit av Cicci, Linus och Gustav. Det är så mysigt att mysa med dessa två urgosiga små tvillingpojkar. De börjar bli "stora" och det händer saker med dem mellan varje gång jag ser dem. Jag och Cicci skojade om att jag också skulle vara föräldraledig. Vad trevlig det hade varit! Det finns bara ett hinder och det är att mina barn är 18, 16 och 14. Tror inte att Försäkringskassan går med på att jag få "mammadagar" för mina barn. 

Maja har bakat massor av supergoda bullar idag. Hon är bara för bra min dotter! 




 

1 kommentar:

  1. Jag vill att du ska vara ledig med oss. Det skulle vara så mysigt! Äta Majas bullar varje dag...

    SvaraRadera