Välkommen till mig!

söndag 7 november 2010

Paradis Hotel & Så mycket bättre

Vad är det med mig? Jag sover så sjukt länge! Vaknade kl 11! Kanske var det för att Maja och svärsonen "tvingade" mig att se Paradise Hotel igårkväll/natt. 3 avsnitt i följd! Vilket sjukt program! Jag vet inte vad jag skulle göra och hur jag skulle må om något av mina barn skulle välja att vara med i ett sånt program. Vad driver människor att förnedra sig så!? Hångla, bråka, ligga med varandra, supa, spy och bete sig inför hela Sverige. Är det berömmelsen och att "vara någon"? Vad säger det om oss tv-tittare som sitter och ser detta? Vad har vi för samhälle? Jag hoppas att vi ger våra barn och ungdomar så mycket kärlek och självkänsla så att de väljer rätt saker i livet!

Ett program som däremot är FANTASTISKT är "Så mycket bättre". Okej Lill-Babs och Christer Sandelin kanske inte är så bra, men resten. Petra, Petter och Thomas Di Leva är ju fantastiska alla tre. Måste säga att jag fått en helt annan bild av Thomas di Leva. Petter och Petra blir man ju direkt kär i! Intressant att höra vad alla tänker och har varit med om och underbart att höra allas tolkningar. Alla Petras sånger har ju varit sanslöst bra. Petter och Di levas med! Har varit inne flera gånger på Tv4play för att höra sångerna igen. Har ni missat det så gör det! Jag längtar redan till nästa lördag! 

Långpromenad till och från Actic för att träna med Majsen. Nu har Anders åkt för att lira med bandet och jag ska laga mat. Sen ladda inför Mia Skäringers "Dyngkåt och hur helig som helst". Tror att det kommer att bli hur kul som helst! 

Maja är förresten orolig över mitt minne, hon tycker att jag glömmer grejer och frågar mycket. Början på seniliteten kanske.... ;) 

En tavla av Erica Rönnbäck som vi fick av mina kollegor när vi gifte oss. Love it!

En till tavla av Erica. Lika underbar den med! Dåligt fotat av mig dock.
Rund, rundare, rundast, Allis! Hon orkar nästan bara sova nu.

2 kommentarer:

  1. Angående Paradise hotel, så var det väl jag som lurade dig att se första avsnittet? Men , jag håller med, sjukt!
    /Jessika

    SvaraRadera
  2. Japp Jessika så var det! Maja blev lite "impad" över det - "Va, ser Jessika Paradise Hotel?":) ;)

    / Å

    SvaraRadera