Välkommen till mig!

tisdag 16 november 2010

Hoppla, så länge sen.....

Herrejisses så länge sen jag skrev! Hoppas ni förlåter mig. Jag har i alla fall förlåtit mig själv för detta miserabla bloggande. Jag är nämligen helt ärligt ursäktad. Det har varit så mycket jobb sista tiden. Har jobbat till 17, pausat för middag och sen fortsatt jobba till 23.30. Då hinner man bara inte blogga. Om jag hade fått betalt för det hade jag så klart hunnit det ;) Men även om bloggen lästs 1500 gånger ungefär så är det inte direkt Blondinbella-style :) Ingen har erbjudit mig pengar. Synd. Men ack så förståeligt.

På min lillebrors begäran så tänkte jag skriva i punktform. Han är inte en stor fan av att läsa. Speciellt inte av bloggar. I helgen sa han att han läst min blogg och att han gillade inlägget när jag skrev i punktform och att det var så lätt att läsa.

Här kommer inlägget, Andreas. Bara för din skull :)

Vad har hänt under de senaste dagarna?
1. Som sagt har jag mest jobbat med att skriva mina omdömen. Det har gått riktigt bra. Jag har faktiskt skrivit mitt sista omdöme nu i kväll. Hurra, hurra!! Återstår bara korrekturläsning och utskick.

2. Allis the cat har fått 3 underbara kattungar. Allis var så duktig under födseln. Jag, Maja och Cicci tyckte att det var otroligt spännande att få se på. Pojkarna tyckte nog mest att det var äckligt. De små namnlösa varelserna är i alla fall ljuvligt söta och Allis en mycket duktig mor. Även fast hon är en katt.

3. Jag och maken har varit i Stockholm över helgen för att ta igen bristen på tvåsamhet. Vi lever ju alltid i "femsamhet" övrig tid. Fast å andra sidan är det det jag gillar allra, allra bäst!

4. Stockholmsresan blev lyckad med goda middagar, bio, shopping, fika, promenader, brunch och trevligt umgänge med lillebror (samma bror som gillar inlägg i punktform).

5. Att flyga är aldrig kul! Det är bara att erkänna, jag är begåvad med ett visst uns av flygrädsla. Varje ljud, gupp eller "konstig min" från flygvärdinnorna betyder, enligt mig, en säker kraschlandning. Min hädangångne far var höjdrädd, så jag skyller på honom :)



6. Idag när jag och klassen skulle äta lunch och vi stod i matledet hörde jag några flickor säga "Åsa, har stora tuttar". Jag skrattade och sa att de kanske skulle få ännu större tuttar när de blev stora. De vred generat på sig och sa "Blä". Sötbrudarna!

7. Har i kväll besökt fyra charmtroll varav två smakade på mig, dreglade på mig och kladdade lite gröt på mig. De andra två charmtrollen bjöd på kaffe.

8. I morgon är en annan dag, så därför säger jag nu godnatt.

9. Inte blev det nåt inlägg i klass med Blondinbella nu heller, men så här blir det när man lever mitt liv. Det är jag nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar