Välkommen till mig!

onsdag 10 november 2010

Onsdag



 1.Vaknade med väldigt trötta och röda ögon. Gissar att det beror på för mycket jobb och för lite sömn.
2. Väckte en tonårskille med ett argt morrande. Han morrade tillbaka.
3. Åkte till jobbet och började dagen med en stor kopp svart kaffe och planerade en stund.
4. Eleverna och jag hade stora städdagen, då vi sorterade in massor av papper i pärmar, städade och torkade bänkar. Sen blev det jobb om indianer, subtraktion och lite annat...
5.Ut på rastvärd i snöoväder.
6. Uteslöt den planerade ute-matten där vi skulle träna fler, färre och lika många.
7. Fick en klass att jubla då jag erbjöd film i stället.
8. Såg film med eleverna.
9.Fick en spontankram av en elev som strök mig på kinden och sa, "Fröken, jag älskar dig!"
10. Blev lycklig! Vilken löneförmån!
11. På eftermiddagen blev det jobb med lite kvitton, inbjudan, schema, maila, planera lektioner...
12. Har de bästa, pedagogiska, asgarvande och fina kollegorna. 
13. Kände mig nöjd över att 12 omdömen är skrivna (några av dem är dessutom korrekturlästa, utskrivna och stoppade i kuvert) Halleluja!
14. Hämtade maken i snöstorm och körde hemåt.
15. Lagade mat. Åt mat med ett ivrigt tjattrande av alla kring bordet.
16. Skrev handlingslista till maken och lade pannan i djupa veck för att komma på maträtter och recept för ett par dagar.
17. Pratade med lillebror i Stockholm för att boka när vi ska träffas till helgen.
18. Ska skriva minst 3 omdömen och en reflektion kring Skolforum innan det blir natt. Helst ska jag skriva 7 omdömen, men där tror jag att jag har tagit mig vatten över huvudet.
19. Måste prata igenom ena sonens matris och sånt inför hans utvecklingssamtal i morgon. 
20. Väntar på att den handlande maken ska komma hem. För längst ner på handlingslistan skrev jag
"Köp något gott åt din hårt arbetande fru som behöver uppmuntran". Hoppas han köpte nåt. Annars blir jag sur. Och arg! ;)
21. Väntar fortfarande på att kattungarna ska komma.
22. Glamorös dag? Nej, inte så speciellt. Men en bra onsdag som jag är nöjd och glad över.
23. Hoppas din dag varit bra! Helst glamorös! :)
24. Kram!
24 Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar