Välkommen till mig!

lördag 6 november 2010

Detta händer inte ofta


Det händer inte ofta att jag vaknar och har hela dagen framför mig utan ett enda egentligt "måste" (förutom obligatorisk mat, tvätt och sånt) Ingen av barnen har matcher, inget jag absolut måste köpa och fixa (tur för kontot är rätt så tomt), ingen tid att passa, inget stora projekt som måste göras. Mycket ovanlig känsla måste jag säga... Fast skön!

Vad ska då dagen erbjuda? Åt nyss en god frukost (fil med blåbär, linfrön, sesamfrön och pumpakärnor och en stor kopp kaffe) med bara mig själv som sällskap. Har sedan borstat katten som njöt i fulla drag. Blir nog att träna lite, promenera lite, se till att maken;) åker bort med insamlingen, vika lite tvätt... Känner mig rätt lugn med att denna ovanligt lugna dag kommer att fyllas med både det ena och andra.
Oavsett vad som händer är det underbart att vara ledig! Om jag hade pengar, skulle jag då bli hemmafru? Tanken slår mig ibland. Kanske är det det som skulle göra att tyngden av alla måsten skulle minska? Fast kanske jag skulle känna mig uttråkad och less efter någon månad? 

Vad gör ni en dag som denna? Njuter ni eller stressar ni?

1 kommentar:

  1. Jag njuter (inte) av att ha feber. Så det kan bara vara lugnt.

    SvaraRadera