Välkommen till mig!

tisdag 23 november 2010

Köpt julstämning

Idag har jag köpt mig lite julstämning! Har ni inte provat det så gör det. Helt ärligt har jag inte hunnit få någon advents/julstämning ännu. Jag tror att det har att göra med att jag har lite för mycket på jobbet just nu. Men idag så tänkte jag att om inte julkänslan infinner sig frivilligt så får jag hjälpa den på traven. Jag rusade från jobbet in till stan för en 20 minuters shoppingtur. Jag handlade fina röda bordstabletter, en hjärta (typ julstjärna i fönstret fast i hjärtform), ett avlångt ljusfat och fyra ljus. Jag köpte även fyra hjärtan i keramik som jag ska knyta fast på ljusen. På ljusen står siffrorna 1-4. Det kommer att bli fina adventsljus! Jag köpte även en ny julskiva.Barnen protesterade när jag kom hem med den. De tycker att vi alltid bara ska spela Carolas och Celine Dions julskivor som vi alltid gjort. Gulligt :) Ja, jag jag kan väl spela Peter Jöback när de inte är hemma ;) Som pricken över i kom Anders och Maja hem med GB sandwich pepparkaka. Mums! Jag kan lova er att julkänsla går att köpa! Kanske är det inte en äkta känsla men det får duga tills dess den riktiga, mysiga och äkta julkänslan infinner sig.

2 kommentarer:

  1. det är väl ändå på hjärtana det står sifforna 1-4!!!!!????

    SvaraRadera
  2. Japp så är det. Man ska inte skriva inlägg när man nästan sover :)

    SvaraRadera