Välkommen till mig!

onsdag 24 november 2010

KALL!!

Nä vad jag hatar detta!! (Eller som jag brukar lära eleverna "det heter ogillar inte hata, hata är ett väldigt starkt ord". Men skit i det, mina sockersöta elever har nog snart lagt sig och de som är vakna läser nog inte min blogg :) Jag HATAR att frysa!! Jag hatar att vara kall. Jag hatar att frysa ute. Jag hatar vinter. Jag hatar att frysa! Det är nåt vajsing med värmen i vårt hus - det är så KALLT! Jag har dubbla sockor och dubbla tjocktröjor på mig. Jag vill bara vara i de rum vi har golvvärme. Jag vill kura ihop mig på golvvärmen och sova med ett duntäcke runt mig. Jag tycker synd om våra små, små kattungar som ska leva sina första veckor i kyla! De hade nog ändå räknat med att det skulle vara varmt inne i alla fall inne. Men ack vad de små liven bedrog sig. De dagar det är kallt ute, så är det ohyggligt kallt även inne. Jag kommer inte att bli människa förrän det blivit vår igen. Jag tycker synd om mig själv! Jag HATAR att frysa!

Sådär ja, nu har jag brutit ihop, nu är det bara att samla ihop sig och gå vidare. Jag ska koka en j-ligt het kopp kaffe och värma mig med. Sen ska jag ta på mig ett tredje par sockor och en tredje tröja och försöka tina upp. Det kommer att ta tid. 
Jag blir lite varmare när jag tänker på det faktum att jag nu är klar med alla omdömen och alla utvecklingssamtal. Jag blir faktiskt ännu lite varmare när jag tänker på alla fina föräldrar och fina barn jag träffat under samtalen. Det finns så mycket trevliga och kloka människor! 

Hoppas ni har det varmt och skönt! 






1 kommentar:

  1. Du vet, jag kan inte annat än hålla med dig! Det är ett helvete att kliva ur bingen på morgnarna när golvet är lika iskallt som sanden är het på en strand en dag i juli och ett ännu större helvete att DUSCHA i denna iskyla. Jag HATAR fula nödvändiga dunjackor och vidriga täckkjolar. Är detta ett ålderstecken?

    SvaraRadera