Välkommen till mig!

söndag 31 oktober 2010

Mot Stockholm och Skolforum

Hej då Jokkmokk! Efter en natt med två mysiga och extremt kelsjuka katter i sängen, under täcket och på ansiktet så vaknade vi för att sedan bege oss hemåt.

Hej Sunderbyn! Hemma hos Maja och  tjocka Allis igen. Anders stannade kvar i Jokkmokk för att repa med bandet och leka rockare ett tag. Här hemma packar jag upp från en resa för att packa ner till nästa resa.

Hej Stockholm! Åker senare i kväll med kollegorna från skolans ledningsgrupp mot Stockholm. Där kommer vi att delta i årets upplaga av Skolforum. Massor av föreläsningar för oss som arbetar inom skolvärlden. Har bokat flera föreläsningar bl.a. om läsinlärning, skriftliga omdömen och lärarrollen. Sen blir det att gå på öppna föreläsningar, utställningar och Heta hörn också. Jag hoppas jag kommer därifrån som en klokare människa och en bättre pedagog. Något hoppas jag få med mig i alla fall. Kommer säkert att bli en hel del skolprat och ett och annat skratt med kollegorna också. Just ja, en teater ska jag också hinna med på tisdag.

Nu ska jag packa klart och hinna äta räkor med barnen innan jag säger hej då till dem. Jag är inte van att vara borta ifrån dem så ofta, så jag vet att jag kommer att sakna dem massor innan jag kommer hem på onsdagkväll. 

Hej då bloggen och hej då ni som läser! Vi ses en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar