Välkommen till mig!

torsdag 28 oktober 2010

Torsdag är dagen innan fredag

Håll ut kära vänner, snart är det fredag och en efterlängtad helg! Jag längtar precis som ni.

Arbetsdagen har varit bra - fylld med skratt, igelkottar, vikarier, fina kollegor, lite gråt, söta kommentarer, subtraktion, fiskbullar, veckobrev....

Efter jobbet åkte jag (efter tips från Annica) till Team Sportia där de hade rea (halva reapriset). Hon hade fyndat flera grejer där igår. Själv hittade jag en dress till Maja, byxor och jacka (vind/vatten) för endast 350 kr. Hade kostat mycket mer. Fynd! Extra kul när dottern blev så glad och jag fick en puss av henne. Hon har en toppendag idag, eftersom hon dessutom fått sin nya, fina bärbara dator idag. Hon har önskat sig en del i julklapp (även din julklappspeng, mormor :) sen ska hon betala en del själv. Säger hon i alla fall.... ;)

Som ni ser på bilden nedan har vår nya, fina soffa kommit. Den är gigantisk! För att förklara hur stor den är så kan jag säga att det är olika tidszoner och väder i olika delar av soffan;) Mannen och sönerna är ju väldigt långa alla tre men de kan lätt ligga i soffan alla tre. Själv ser ni att jag tagit den bästa platsen, divandelen. Divan i familjen ska så klart ha den plats hon förtjänar. Jag är ju sedan länge sen vuxen, men på nåt sätt känns det som om den svarta skinnsoffan har gett mig några extra vuxenpoäng. Fast jag vet inte om jag vill ha några extrapoäng - känner mig rätt övervuxen och övermogen just nu.

Nu ska jag dammsuga klart och sen packa lite för resan norrut. Ja, inte ska vi så långt, men norrut är det i alla fall. Åker till bror med familj i Jokkmokk. Det blir trevligt! Hälsar extrakram till svägerskan Maria som fyller år idag. Idag blir hon ett år äldre än mig. Grattis!

Kram
/ Å

1 kommentar:

  1. Tack Åsa, tycker att det ska bli skönt när du blir torr bakom öronen i januari så vi kan snacka igen ;)

    SvaraRadera