Välkommen till mig!

onsdag 27 oktober 2010

Storm, mask, omdömen och lite till...

Ute är det storm just nu. Inne är det varmt och skönt (kanske för att jag sitter på ett fårskinn med yllesockorna på ;) Ingen snö ute ännu. Skönt, tycker jag. Jag är ingen vintermänniska. Jag älskar värme, sommar och sol! Jag är inte släkt med min mor vad gäller den punkten. Hon är allergisk mot sommarens värme och jag är allergisk mot kyla. Har lite svårt att förstå hur jag ska orka med hela långa, mörka och kalla vintern. På nåt sätt går det ju, men oj oj, vad jag får kämpa! En solsemester hade inte varit helt fel. Någon som känner för att sponsra? Hör av er till mig ;) Jag lovar att vara evigt tacksamt!

Vår söta, gosiga, snälla och numera tjock-dräktiga katt Allis är hela familjens ögonsten. Fast just idag så gillar vi henne lite mindre. Hon har fått mask. Usch! Vi kliar henne lite mindre gärna, vi gosar lite mindre gärna med henne, vi tycker alla att hon inte behöver sova i just "min säng". I morgon blir det inköp av maskmedel. De vita, små vidriga varelserna ska bort! Håll ut kissen, snart älskar alla Allis igen! 

Nu är det snart dags för arbetet med skriftliga omdömen. Jag tycker att det är bra med skriftliga omdömen (även om de slukar ens tid) Både barn, lärare och föräldrar får bra koll på elevernas utveckling och mål. Idag har jag och kollegan i alla fall påbörjat arbetet med terminens omdömen. Ska jobba lite till efter mitt bloggande. Man måste ju göra det viktigaste först :) Jag vill passa på att hylla alla hårt arbetande lärare! Ni gör ett kanonjobb!

Åh, nu börjar Berg flyttar in. Undra vem hon ska hälsa på? Aha, det var Dogge Doggelito. Hur ska jag nu kunna arbeta med omdömen! Jag älskar Carina Berg. Hon är snygg och extremt cool, tycker jag. Hon är en sån som jag skulle vilja vara. Vem skulle du vilja vara om du fick byta identitet? 


Kram/ Å








 

3 kommentarer:

  1. Spindelmannen kanske, jag har ju kläderna klara :)

    SvaraRadera
  2. Caroline af Ugglas hon är så där härligt obrydd, cool och skapande, ja hon får det nog bli;-)
    Kram Anna G

    SvaraRadera
  3. Testar att kommentera från min nya dator!
    <3
    /Maja

    SvaraRadera