Välkommen till mig!

måndag 25 oktober 2010

Måndagstankar

Så där ja, så har veckans första dag snart tagit slut. Hoppas er dag varit toppen! Min dag har varit bra! Lite trött kanske, men det är självförvållat. Jag avslutade söndagkvällen med att, liggandes i sängen, titta på "Så mycket bättre" på TV4play. Har ni inte sett det, så gör det! Vilket bra program! Lasse Berghagen har kanske aldrig varit min favorit, men han växte i mina ögon (och han som redan är så lång;). Thomas Di Leva och September gjorde helt underbara tolkningar av "Sträck ut din hand" och "Teddybjörnen Fredriksson". Christer Sandelin var lika väck och borta som när vi satt bredvid honom på en restaurang för några veckor sen. Hoppas han slänger bort sina vita piller och blir lycklig och glad igen! 

Tänk vad man får skratta när man är fröken till en etta. I morse frågade jag klassen om det var någon som visste vad det var för dag och datum? Måndag 25/10, svarade en kille. En flicka räckte upp handen och sa "Å, vad bra, då får mamma lön, så då slipper vi vara panka". Ha,ha, så härligt!! Jag svarade att jag minsann skulle få vara pank två dagar till ;) I övrigt har vi ägnat dagen åt FN. Alltså inte förkortningen av "fan" som en flicka trodde;) Jag läste bl.a. en jättefin liten "novell" om barn och krig, som gav både mig och barnen en tankeställare. Den skapade så fina diskussioner. Sen hade vi storsjung och sjöng sånger som passade till temat FN. (Tack Leena, för storsjunget!) 

Måste bara få skryta lite också. Jag är gudmor åt de absolut finaste, sötaste och charmigaste små tvillingpojkar som finns! Jag blir så glad när jag träffar dem! Att deras mamma är en av mina absolut bästa vänner gör ju inte saken sämre. Dessutom är det lyx att bo så nära dem. I kväll när jag var där konverserade lilla L hur mycket som helst. Han berättade om hela sin dag (så gott nu 5-månaders bebisar kan:) Lilla G somnade i min famn en stund. Underbara! 

En kopp "Kvällsro" får nu avsluta dagen. 
Saknar min lilla Maja som inte är hemma i kväll. Det är lite tystare och lite tråkigare när hon inte är här. 

See you, dont wanna be you! (Det var Maja som sa att jag skulle skriva så;)

Kram/ Å

5 kommentarer:

  1. God morgon! Nu tror jag att det går att kommentera. Tack själv för sångstunden.
    Kram
    Leena

    SvaraRadera
  2. tack för fotot av Lillen, som har blivit vuxen, usch, vad tiden går!Mor

    SvaraRadera
  3. Pojkarna älskar sin gudmor < 3 Snart är de så stora så de kommer tultande över och vill ha tant Åsas fila för "mammas suger" ;-)//C

    SvaraRadera
  4. ...fika ska det vara såklart

    SvaraRadera
  5. Men så kul att du bloggar, Åsa! Jag lägger in den på mina favoriter.
    Varmaste lyckönskningar med skrivandet.
    Kram Anna G

    SvaraRadera