Välkommen till mig!

fredag 29 oktober 2010

Fredag i Jokkmokk

Härliga fredag!
Så har vi då hamnat i Jokkmokk hos bror med familj. Fick uppleva en ny spännande upplevelse, åkte bil med Elias (16år) första gången. Lite skraj var jag allt från början! Gabriel gav mig dock stränga order om att jag inte fick säga nåt! Jag klarade det. Nästan ;) Tur att maken är bra på detta med övningskörning. Lugn och tålmodig. Han har tagit sig an att köra både med Maja och Elias. Båda barnen kör jättebra! Jag tror att det beror på Anders lugn och mina gener ;) Jag har märkt att det inte riktigt är min grej att övningsköra med barnen. Jag är lite för rädd och blir lite lätt stressad. Jag är ju ett kontrollfreak (det vet ju alla ni som känner mig). Ibland är det bra att vara det, men ibland mindre bra, t.ex. vid övningskörning. Är i alla fall stolt över mina duktiga barn som kör bil. Lite oroad är jag dock över vad två övningskörande barn säger om min ålder, men vadå 28 är väl ingen ålder! :)

Här i Jokkmokk är allt bra. Ätit god mat och myst till Idol. Vi svettas trots att vi är ovanför Polcirkeln. Det är ångade hett här i huset. Alla klär av sig mer och mer. Måste kanske ut och rulla mig i snön innan sängdags. Här har de skaffat sig en till katt. En bedårande lite kisse som heter Maggan. Så nu har de både Malte och lilla Maggan. Kul med kattunge! Tänk att om allt går bra så har vi kattungar om några veckor. Hoppas bara tjocka Allis inte ploppar ut fler än 3 ungar. Det är lagom. (Lurade i Allis maskmedel i god grädde idag. Hon gick på det. Skvallra inte för henne;)

Arbetsdagen har bestått av hinderbana (tur man har en bra kollega som är bra på rörelse), indianfilm, glass och en portion prövning av tålamod.

Nu vill två långa starka tonåringar ha min lilla vita Mac, så det återstår bara att säga godnatt!

/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar