Välkommen till mig!

söndag 9 januari 2011

Nu ska det ske!

Det var en mycket trevlig 50-årsfest i går! Festen innehöll allt en fest ska innehålla. Trevliga människor, god mat och dryck, många roliga och påhittiga uppträdande för födelsedagsbarnet, musik och dans. Det verkar inte så farligt att fylla 50 år, det verkade kul! Fast jag väntar gärna några år.... :)

I flera år har jag tänkt och sagt att jag vill börja bugga. Nu jädrar ska det ske! Igår på festen så var det ett par som buggade, medans vi andra gled omkring i vår tråkiga foxtrot och några försök till disco-mooves. De som buggade såg så glada och energiska ut. Precis som jag sagt så många gånger tidigare så sa jag till maken "Å, jag vill också bugga". Till skillnad mot de flertalet gånger jag sagt så har jag inte gjort några försök att få det att hända. Men i natt när vi kom hem svischade jag in på Luleå Bugg-och swings hemsida och anmälde mig och maken till buggkurs. Bra gjort va! Nu hoppas vi bara att vi kom med på kursen.

Lite bugg kan jag sen tidigare. När jag gick i sjuan så gick jag "Våga stuffa". Det var en satsning för att få ungdomar att våga dansa. Vi lärde oss foxtrot och bugg. Jag vet att jag tyckte att det var så roligt att lära mig att dansa. Jag har haft nytta av det i hela mitt liv. Jag hoppas att mina och andras ungdomar också vill lära sig att dansa. Det är något man har glädje av.

Jag får väl lära mina barn bugg här hemma i vardagsrummet, för nu är mamma laddad för att bugga :)
/ Å

Snart ska här buggas!

Här sitter jag och väntar och och längtar på att få svänga mina lurviga :)

3 kommentarer:

  1. Way to go!!! Skvallra inte för Lotta bara, det finns risk för att jag inte slipper undan. Hoppas att ni kommer med på kursen och att ni blir riktigt duktiga.

    SvaraRadera
  2. Jag ska skvallra ;) Det vore kul om ni var där också ;) Då kan vi ägna oss åt partnerbyte :)

    SvaraRadera