Välkommen till mig!

tisdag 11 januari 2011

Glad blom-vattnerska!

En bra dag! På skolan idag var barnen så himla duktiga, engagerade och effektiva på förmiddagen! (Vi arbetade bl.a. med siffran 9, talsymboler i andra länder, månghörningar) De verkar utvilade efter lovet minsann. Men eftersom man inte ska ta ut sig på en gång så belönade vi oss med en film efter lunch. Uppskattat kan jag säga!

När skoldagen var slut sa en pojke:
"Det här har inte varit någon bra dag!"
Jag svarade:
"Oj då, hur har dagen varit då?"
Han log sitt bredaste leende och svarade:
"Dagen har inte varit bra, den har varit superduperbra!"

Min övriga dag har också varit bra. En jättehandling på Willys gjorde mig rik på mat men fattig på pengar. Äta bör man ju annars dör man ju. Har jag hört :)
Jag, dottern och maken hade sen ett uppdämt behov av att träffa de sötaste och charmigaste små prinsarna, så det blev ett glatt och gosigt kaffe- och gullbesök på nr 30. Lille G höll mig i fingrarna och promenerade naken omkring i huset med härligt plattfota steg. Han var så duktig! Och lycklig! Lille L skrattade mest hela tiden, precis som han brukar. Snacka om en levnadsglad kille! Där vilar inga ledsamheter alls! Lycklig han med!

Väl hemma kom en kompis som varit i Amerika över jul och nyår. Av det hon berättade lät det som en underbar resa! Tänk att dessutom få vara lite brun och fräsch så här i vinterblekhetens kranka tid. Jag kan säga att det lönar sig att vattna blommor hos bortresta vänner. Ni ser på bilden vad jag fick! Jag är numera en överbetald men mycket glad blom-vattnerska!

Sov gott och vakna torrt!
/ Å

3 kommentarer:

  1. Ja du det var ingen dålig lön! Nästan så att även jag hade kunnat pendla och sköta om de där blommorna åt dom. Vet du om dom ska på nån fler semester? ;)

    SvaraRadera
  2. ...och du är ju inte ens särskilt duktig på att vattna blommor!! ;-) Fina saker!!

    SvaraRadera
  3. Ha, ha Anna! Det stämmer dessvärre, men säg det inte till Annica ;)

    Maria, glöm det. Jag och bara jag vattnar blommorna ;)

    SvaraRadera