Välkommen till mig!

måndag 10 januari 2011

Jag - en duktig flicka

Nu är vardagen definitivt tillbaka med stormsteg! Första dagen med elever. Glada, nöjda och fina barn som är tillbaka i skolan. Det var kul att träffa dem igen!
På morgonen berättade jag att förra terminen hette hösttermin. "Vad kallas det som startar idag då"? En ljushårig liten kille räcker upp handen och svarar glatt och med massor av självförtroende "Det kallas 2008". Hmmm.... Didn´t see that coming ;)
Vad svarar man på detta....? Jo jag svarar "Du har alldeles rätt, vi har ju bytt år sedan vi sågs senast, nu är det ju 2011". Den lille killen slår sig i pannan när han inser att tiden har stått still i hans huvud. Nu är det nya tider - det är 2011 inte 2008. Sen får jag även berätta att det som startar idag kallas för vårtermin. "Nu är det vårterminen 2011".

Efter en liten stund kommer en tjej på att en kille i klassen fyllt 8 år under lovet. "8 år, men gud så gammalt", utbrister en flicka som själv är 7 år ung :) Mitt jobb kan vara stressigt men aldrig, aldrig tråkigt! :)

Denna kväll består av läsning och åter läsning av "Klarspråk i skriftliga omdömen". Förberedelser inför en pedagogisk konferens som jag och två kollegor ska hålla. En mycket intressant bok är det. Fast ändå är det inte helt lätt att koncentrera sig efter ett jullov fyllt med lata dagar på en lång rad.

Titta noga på bilderna nedan. Det är min vy denna kväll. Bara pedagogisk litteratur. Kolla sen noga, noga på bilderna så upptäcker ni en sak....


Såg ni? Upptäckte ni att det inte finns en enda knäck, choklad, kaka, bulle eller godis så långt ögat når! Jag är en duktig flicka! :)

3 kommentarer:

  1. Det är du verkligen :) Jag syndade ju på eftermiddagen med lite fika. Men jag ska försöka bli lika duktig som du :)
    Kram Leena

    SvaraRadera
  2. Hm, här gjorde vi just tabberge (stavas det så fröken?) på julens ischoklad som var BORTGLÖMD. Kan kanske bero på att jag gömt den i en burk just för att den skulle bli bortglömd för en stund. Blir jag desperat får jag väl tömma russinburken nån kväll men sen är det SLUT.

    SvaraRadera
  3. Själv har jag ätit upp allt som jag gömt så att jag inte kan hitta nåt mer... Smart va! ;)

    SvaraRadera