Välkommen till mig!

söndag 23 januari 2011

Dagens andra inlägg

Jag har inte bloggat på en vecka, men nu kör jag dagens andra inlägg när jag ändå är skriv-sugen, pigg och alert.

Som jag nämnde i dagens tidigare inlägg så har mitt pigga och alerta jag dykt upp sen jag började med LCHF. På bilden ser ni min middagstallrik tidigare idag. Fläskfilé med svamp- och tomatsås. Gott var det! Jag och maken åt broccoli och haricot verts till, barnen åt potatisgratäng. Ni ser att man får äta gott med LCHF! Det känns verkligen som om sockret är boven i mitt liv. Det är så skönt att inte vara ständigt trött. Att känna att man har lust till saker, umgås med vänner, hitta på saker, vara glad - inte bara vilja slå sig ner i soffan och "dega". Jag ska i alla fall hålla på så länge jag känner av vinsterna på detta sätt. Om jag förlorar lite vikt är det en bonus, det är inte det viktigaste för mig. Jag vill må bra!

Nu har vi varit på första bugg-kursen. Hann bli förgrymmad på vägen dit. När vi åkte halvvägs så säger maken att han glömt sina skor. Han vänder bilen mot min vilja. Är det något jag absolut inte gillar så är det att komma försent! Nåväl, maken muttrar att han minsann inte tänker dansa bugg i bara sockorna... Vi hann i alla fall i tid. Det kan bero på att min make som följer hastighetsbegränsningar i vanliga fall nu gjorde ett undantag ;)

Jag blev lite förvånad över samlingen av människor på kursen. Jag trodde att de flesta skulle vara äldre än oss. Det var några som var äldre, många var i samma ålder som oss, men lika många vara yngre (typ 25-32 år). Kul med lite blandad ålder. Vi var ungefär 40 på kursen sammanlagt. Jag har aldrig hållit så många olika män i händerna och samtidigt tittat i deras ögon på en och samma kväll ;) Man byter nämligen partner absolut hela tiden. Tur att man inte är alltför blyg.

Det kommer nog att bli bra med buggen! Vi tyckte båda att det kändes roligt! Det är bra för ett par att ha något gemensamt intresse förutom hem och barn. Jag och maken har varit dåliga på det. Men nu har vi bättrat oss :) Vi övade till och med när vi kom hem. Till barnens och kanske grannarnas stora glädje! :)

Jag har inte ens hunnit ha min annars stående söndags-ångest i kväll. Skönt!

/ Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar