Välkommen till mig!

söndag 19 december 2010

Veckan som gått....

Som ni märkt har det varit lite blogg-torka på min blogg. Det har berott på att julen och det som ska göras kring julen har omfamnat mig och tagit min tid. Tänkte ge er en sammanfattning av vad jag gjort, tänkt och tyckt under veckan som gått.... 


Jag har varit irriterad över att jag (och alla andra lärare) jobbar så hårt men tjänar så förskräckligt dåligt! Det lönar sig inte att ta studielån för att bli lärare. Många ungdomar som inte har utbildning tjänar mer än vad jag gör. Jag missunnar inte dem eller någon annan sin högre lön, men skulle önska att vårt arbete värderades högre både med lön och status. Grr! 


Jag har varit nöjd och glad över att jag faktiskt har ett jobb att gå till. Ett jobb jag kan och vet att jag är duktig på. Ett jobb där jag får skratta varje dag. Ett jobb där barnen ger så mycket! 


Jag har handlat julklappar till mina barn och några andra. Inte helt lätt handla julklappar när  önskningarna ibland varierar dag från dag ;) Fast jag tycker att det är rätt så kul att handla julklappar! Fast oj vad det går pengar..... 


Jag har insett hur otroligt mycket jag trivs hemma med min familj. 


Jag har tacksam över att min väns familj hade änglavakt. 


Jag har varit besviken. 


Jag har lekt, dansat, svettats och åkt rutsch-kanor på Leos lekland med mina elever. Herregud vad kul det är att leka! Prova ska ni se! 


Jag har så roliga och fina barn. Så tänker jag varje dag! 


Det är otroligt roligt att ha kattungar hemma! De är så söta och vi ägnar timmar till att titta, skratta åt och busa med dem. 


Jag har varit på "lilla julafton" med trevliga människor och god mat. 


Jag höll på att svimma när dottern säger att yngsta sonen färgat håret rött!! Jag går raskt uppför trappan för att kolla. Jag andas ut när jag hör att det är sprayfärg. Då tycker jag bara att det är kul! 


Jag förundras ibland över att jag måste vara mamma åt vuxna. 


Jag har en sån duktig dotter som bakar och pysslar. 


Granen är inköpt. 


Jag har två dagar kvar att arbeta, sen är det efterlängtad jul-ledighet. Underbart! 


Underbart! 


Fjärde advent

"Det här var jävligt gott", sa sonen när vi åt "Lax a la ankar". Håller med!! Tack Ciccis mamma för tipset! 

Idag har de busat värre än värst! Sen blir de plötsligt otroligt trötta.... 

Mina vinster från gårdagens julklapps-lek. Fina underlägg från Pentik. Men jag funderar på att hänge med i julgranen. 



1 kommentar:

  1. Mamma blir glad då hon även fick imponera på sonen ;-)

    SvaraRadera