Välkommen till mig!

lördag 4 december 2010

Äntligen helg!

Helg, helg, strålande helg! 
Igår kväll hade vi några vänner på besök. Det var mycket trevligt!! Tack för att ni kom! På bilderna kan ni se en del av det vi åt. Vi åt även lax, gratäng, räktårta och god efterrätt, en gjord av gästerna och en gjord av Maja. 

Sitter och undrar över vad jag ska göra idag innan det blir att titta på sonens match. In till stan för att köpa julklappar? Göra knäck? Köpa skor till sönerna? Jag kan inte bestämma mig.... Måste ta mig i kragen och ta ett beslut. Kanske ska jag börja med att slita två sjusovar-söner ur sängen för att höra om de kan följa och kolla skor. Gissa att det kommer att bli ett negativt besked.

Ha en härlig lördag! 
/Å 
Parmesansnittar med fikon blev det till glöggen. Goda! 
Blossa starkvinsglögg med cognac. 

Rökt lax- och gorgonzolapaj

Löjromstoast
Varm brietårta med tomatsallad
Gott vin medtaget av gästerna. 

Denna bild får symbolisera vi och våra vänner.
Vem som är vem lämnar jag upp till er att bedöma ;)


Så här startade min lördag. Ett nytt gott kaffe från Gevalia, African night.



3 kommentarer:

  1. Många goda beståndsdelar, kan inte bli annat än lyckat.

    SvaraRadera
  2. Ser supergott ut alltihop, hur hann du göra allt?

    SvaraRadera
  3. Jag förberedde lite kvällen innan, pajen t.ex. Sen är jag rätt så effektiv också ;)

    SvaraRadera