Välkommen till mig!

måndag 6 december 2010

Berörd

Satte mig i soffan och tänkte kolla lite på Top Model. Fråga mig egentligen inte varför jag gillar det programmet... Kan inte svara på det själv tror jag. Det är kanske så att det ibland är skönt att bara vara ytlig. 


Nåväl, tjugo minuter innan programmet startar sätter jag på SvtPlay och letar efter programmet "Hur kunde hon"? Jag kan säga att jag inte tittade på Top Model efter detta. Jag blev otroligt berörd av programmet. Berörd av många anledningar. Berörd av mor- och dotterrelationen. Berörd av föräldra- och barnrelationen. Berörd av den svåra frågan. Berörd av mina egna tankar, hur hade jag själv gjort? Berörd av hur skört livet är. Berörd av hur starka människor är. Berörd av hur svaga människor är. Berörd av hur stark livskraften är. Berörd över hur alla vill vara något för någon. Berörd av att vi alla vill vara en del av något. Berörd för alla inblandades skull. 
Tårarna trillade. Mina egna små bekymmer blev mindre och mindre...


/ Å 

1 kommentar:

  1. Har sett den. Man blir verkligen berörd och frågorna och tankarna sitter kvar länge.

    SvaraRadera