Välkommen till mig!

tisdag 7 december 2010

Min tisdag

Min tisdag började på skolan med min fina klass. Jag tog fram min handdocka "Freddy the fox". Han är en räv som bara kan engelska. Han är suverän på att fånga barnens intresse. Idag hälsade han på alla barn och de fick presentera sig på engelska. Sen visade Freddy sin låda där han bor, han visade alla saker som finns i lådan. Freddy tog sedan fram bilder ur lådan och han lärde barnen att säga "I can see a cat/dog/frog osv.... Barnen skrattade och tyckte att det var så roligt att träffa Freddy! Det var så rörande att se att en pojke totalt glömde bort att det faktiskt var jag som pratade och att räven faktiskt bara var en handdocka. Pojken tittade och pratade verkligen med Freddy. Jag fanns liksom inte längre. Underbart att se! Tänk om man själv skulle få uppleva den känslan igen! 
Samme kille berättade senare på dagen med liv, lust, totalt engagemang och öppet och varmt barnhjärta att "Faktiskt firar vi jul för att vi ska kunna mysa med varandra. Vi ska kunna vara med varandra och ha roligt. Det är faktiskt det som är det viktigaste och dessutom är det Jesus födelsedag". Jag kan säga att fröken fick en tår i ögat. Barn är så otroligt mycket barn, med de raraste, varmaste, oskyldigaste hjärtan och hjärnor som finns när de är i den här åldern. Jag trivs så otroligt bra med mina underbara elever som får mig att skratta flera gånger varje dag. 

Efter jobbet åkte jag in till stan och fick (till min stora förvåning;) till ett fika med ena sonen. En trevlig fikastund med saffrans-semla (mums!) och mysigt prat med 16-åringen. Den stunden värmde ett mamma-hjärta!! Att han sedan valde kompisarna efter fikat är en annan sak ;) 
Jag: Jaha, så du väljer kompisarna före mig? (sades med fniss av mig)
Sonen: Japp, det gör jag tio gånger av tio. (sades med skoj i rösten)
Det är precis som det ska vara tycker jag!

Sen blev det stan ett tag. Skulle kolla julklappar men köpte bara saker till mig :) Sen blev det Intersport med en kompis ännu senare på kvällen. Där blev det faktiskt två julklappar inköpta. Grattis Åsa, nu är du i gång! På bilderna kan du se några av dagens inköp. Lite smått och gott....
Mysiga fodrade sockor från Indiska. Nu slipper jag frysa om fossingarna.
Nu kan dottern och svärsonen bygga och dekorera sitt tredje pepparkakshus allt enligt deras tradition.
Det äts otroligt många blodapelsiner hos oss denna tid på året.
Jag behövde en ny foundation från Make-up store.
Nu blir det glögg-mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar