Välkommen till mig!

tisdag 21 december 2010

Nattuggla

Nu är jag vaken två timmar efter min ordinarie sovtid. Tror att jag är smått euforisk över att veta att jag snart är ledig. Det gör liksom inget om fröken är lite, lite trött så där sista dagen :) Jag lovar och svär att göra ett bra jobb ändå i morgon (eller snarare senare idag ;) I morgon blir det julkonsert, lite jul-tipsrunda och annat skoj. 


Idag när vi hade mattlektion sa en kille: "Fröken, kan du hjälpa mig är du gullig" Så otroligt trevligt sagt av en liten kille. Jag lovar att han fick hjälp av en mycket glad fröken. För övrigt undrar jag ibland om inte min kära dotter kommer att bli lärare. I fredags var hon ledig från gymnasiet. Vad väljer hon att göra då, tror ni? Ta sovmorgon? Shoppa? Fika med kompisar? Nixpix! Hon väljer att kliva upp tidigt för att följa med mig till skolan för att vara med min klass för att hon tycker att de är så söta och roliga! Jag kan säga att hon var en omtyckt gäst som överöstes av teckningar från barnen. 


Nu är sillen inlagd i en lag med ättika, vatten, socker, morot, röd lök, gul lök, purjolök, ingefära, vitpeppar, kryddpeppar, lagerblad, kryddnejlikor... Hoppas det blir gott! Wasabisillen och  senaps-och vitlökssill för vänta ett par dagar. Jag har även slagit in klappar åt stora och små. Anders ställt fram vår gran, en kungsgran från Coop. Ni ser, vi stjäl inte granar. Ännu pryds den bara av ljus, men jag gissar att Maja klär den i morgon. 


Kattungarna Sally, Siri och Sigge är hur busiga som helst! Dessutom hur hysteriskt söta som helst. Ni skulle bara se dem skutta omkring. Underbara, underbara små varelser! 


Jag vill gratulera världens bästa barn till ett välförtjänt jullov!! Puss på er! Det ska bli en fröjd att vara hemma med er under lovet! 


Nu måste även en gammal, ruggig nattuggla som jag stoppa huvudet under vingen och sova sin skönhetssömn. Inte för att det hjälper. Mot fulhet alltså. Men mot trötthet hjälper det nog. 


Ha det så bra kära ni! 


/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar