Välkommen till mig!

onsdag 29 december 2010

Jag är nog vuxen nu....

Ni vet hur det är, man känner sig likadan inuti som man gjorde då man var yngre. Man tror att man liksom ska vakna en dag och känna att "nu är jag vuxen och klok", att man ska känna annorlunda och "vara någon annan". Så blir det inte. Visst har man mognat och beter sig annorlunda och tänker vissa tankar på ett annat sätt, man har andra åsikter osv... MEN inuti så är man precis den man var när man var 13, 18, 22, 36 år osv... Jag är helt säker på att så kommer jag att känna även då jag är 69 eller 84 år. Man är den man är helt enkelt. Det är bara att förlika sig med den man är, välkomna sig själv, tacka för att jag blev jag (med både bra och mindre bra saker) och försöka tycka om sig själv så gott det går. 

Vissa saker får mig att inse mer än andra att jag verkligen är vuxen (riktigt övervuxen faktiskt;) bl.a. att jag har tre barn som är 18, 16 och 14 år, en annan sak är att jag storhandlar. Då menar jag STORHANDLAR! Tänk så många kilo mat jag bär hem varje år! Många kassar blir det! Ibland är det  jobbigt att handla, man är trött och sliten, men oftast tycker jag att det känns bra att storhandla. För hur dyrt, tungt och tråkigt det än kan vara att handla så vet jag att det kommer en dag då jag inte längre behöver storhandla. Det kommer en tid då barnen flyttat hemifrån och då behövs inte längre storhandlingar. Jag ser inte fram emot den tiden alls. Inte nu i alla fall. Jag bär gärna hem tunga kassar och betalar tusentals kronor många år till..... Dessutom samlar jag många vuxenpoäng samtidigt som jag gör detta :) 

Idag har jag och dotterna varit och handlat. Det är kul när hon är med och handlar för hon är så hjälpsam och rask. Dagens handling blev ca 1000 kr på ÖB och 2300 på Ica-Maxi. Är det någon som vill bidra med en liten summa så mailar jag gärna mitt kontonummer :) 

7 kassar från Ica-Maxi. 4 kassar från ÖB. 3 kattungar.

Nu har vi så det räcker ett tag. Bland annat 8 tandkrämstubar. Ni vet var det finns om ni behöver låna :)


Billiga snacks. Dessa ska gömmas och sparas till festligare tillfällen. Hör ni det, Anders och Elias! Jag ska gömma dem på ett bra ställe! :)

Oxfilé hör nyårsafton till.

Dagens fynd: Ortens kalvstek för 99kr/kg. Bra va!

Här har jag fotat min fulla kyl. Mina tonårskillar är inte hemma just nu, men jag gissar att när de kommer hem så tar det inte lång tid förrän det ekar tomt i kyl och skafferi igen....

1 kommentar:

  1. Jo, tänk när det bara finns lite A-fil, katrinplommon (bra för magen) och leverkaka (lätttuggat för löständerna) i er kyl. Huga!! Nåja, det kan ju också vara så att det kylskåpet då finns i en liten bungalow i det varma land där du o maken valt att bo under vinterhalvåret... Då känns det kanske inte så pjåkigt?! <3

    SvaraRadera