Välkommen till mig!

söndag 20 februari 2011

Sovmorgon och en alldeles för musikalisk make

Puff, puff i den sovande maken som fick stiga upp och hjälpa sonen i väg på match i morse. Själv ville jag bara sova vidare. Det gjorde jag också. Jag behövde verkligen en skön sovmorgon. Veckan har nämligen varit en riktig trött-vecka. Jag vet inte varför jag varit så trött. Hoppas kommande vecka blir en pigg-vecka.

Den sköna sovmorgonen följdes av en skön promenad med dotter och make. Det var bara att passa på att gå ut i solen nu när det "bara" var ca 15 grader kallt. Jag hoppas att förra veckans kyla var den sista köld-knäppen denna vinter! Jag klarar inte mer kyla! Under promenaden tittade vi till sonen och hans kompis som var ute på en liten skoterutflykt. Sen blev det en trevlig kaffestund hos Monika och Elin. Tack för kaffet och pratstunden!

Till middag gjorde jag något ni måste prova. Jag gjorde en falsk potatissallad (LCHF). Den var jättegod! Det var aubergine, saltgurka, lök, turkisk youghurt, majonäs, dijonsenap och persilja i salladen. Till det serverade jag en god sallad och kall marinerad fläskfilé med "rökig smak". Mums!
Falsk potatissallad. God! Just denna sallad är inte min. Lånad bild.



I kväll var det femte gången på buggen. Maken fick ett "bryt" och kände sig som ett hopplöst fall. Vilket han absolut inte är! Han är bara FÖR musikalisk. Han hade lite problem med att ta ett steg "på ettan". Han är alldeles för musikalisk och tänker för mycket. Jag kan säga att de andra karlarna gjorde precis samma "fel", men de vet inte ens om att de gör fel. Jag fick i alla fall skratta åt maken som "ojade sig", muttrade, försökte, försökte igen och igen. Skam den som ger sig, eller hur! Jag kan i alla fall sammanfatta buggen med att karlarna har en ack så viktig och grannlaga uppgift i att föra kvinnan. Det är så svårt att dansa med en man som inte visar tydligt vad han vill. Men alla män - kom ihåg att det är endast på dansgolvet det är helt okej att bestämma över kvinnan ;)

Nu är sköna söndagen snart slut och en måndag med arbete kring nya kursplanen och läroplanen väntar.

Ha det bäst!
/ Å

2 kommentarer:

  1. snart måste du ändra din beskrivning, för snart fyller alla vi år!!

    SvaraRadera
  2. Det ska jag försöka förtränga ;)

    SvaraRadera