Välkommen till mig!

lördag 12 februari 2011

Men herregud!



När jag nyss duschade efter träningen så kom jag på en sak som hände tidigare i veckan.

Det var onsdag-morgon kl 6.45 ungefär. Jag kom ur duschen. Gick på en gång och ställde mig på vågen. Jag skrek högt: "Men herregud!"
Sprang in till den sovande maken, väckte honom och skrek:
"Jag har gått upp 1 kg sen igår! Det är ju inte klokt! Vad har jag gjort!"
Jag kände hur sur och irriterad jag blev. Jag började genast analysera vad jag gjort under tisdagen som föranlett denna viktuppgång....
Jag igen:
"Herregud, vad är detta?"

Maken säger då lugnt:
"Åsa, ta av dig det enorma, dyngblöta badlakanet du har på huvudet så ska du se att du snabbt går ner ditt kilo."

Jag gjorde det. Så snabbt går man ner 1 kilo! :)

Ibland skäms man över sig själv och sin egen brist på intelligens ;)

/ Åsa

1 kommentar:

  1. Skrattar lika gott till din historia nu som jag gjorde igår på jobbet när du berättade det :D Känner igen mig, skulle kunna göra precis samma sak.
    Ha en skön lördag.

    Kram Leena

    SvaraRadera