Välkommen till mig!

måndag 28 februari 2011

Soliga, lediga, härliga måndag



Nämen alltså vilket härligt väder vi haft idag. Strålande sol och plusgrader! Sportlovet kan bara inte börja bättre!

Startade med en lagom lång sovmorgon. Sen bakade jag lite LCHF-bröd jag hittade recept till på en blogg. Brödet skulle gräddas i stekpanna. Jag har faktiskt inte smakat brödet än, men det blir nog gott till frukost i morgon. Passade även på att baka en chokladkaka till sportlovslediga barn och fina grannar.
Sen blev det en härlig promenad med Maja, Cicci och två sockersöta pojkar som var på ett strålande humor idag. Jag kan säga att man blir väldigt varm av att skjuta en tvillingvagn. Jag har glömt hur det känns att ha två barn i en vagn. Kommer ihåg när våra barn var små och vi hade en bred syskonvagn som man vandrade många bil med. Bra träning är det i alla fall.

Sen blev det fika i solen på vår bro. Även L & G fick äta ute för första gången. Sen drog vi de små i pulka och lurade i dem att vi var i Åre. Vi kände att vi ville att de skulle tycka att deras första sportlov var ett riktigt bra lov och att vi hade engagerat oss och åkt i väg till en riktig skidort. När det blir sommar ska vi bada med dem här på Näset här i byn. Vi kommer att ta foto som sätts in i deras album, under fotot kommer Cicci att skriva "Thailand 2011".  Säg inte sanningen till dem, är ni snälla ;)

Resten av dagen blev inte lika trevlig med en supermegastorhandling som kostade skjortan! Pust, man får nästan skämmas när kunder bakom i kön hinner fylla år och få gråa hår innan mitt lååååånga kvitto har rullats ut från maskinen. Vi har dessutom städat idag. Pojkarna städade övervåningen. Sen mutade jag alla tre barnen med var sin Ben&Jerrys glass, då städade de undervåningen också. Skönt! Bra att barnen är mutbara :)

Nu ska jag se en film med Elias. Jag gissar att jag inte tycker om filmen. Vi har absolut inte samma film-smak, jag och sonen. Men jag är bra på att låtsas. På så vis får man mys-tid med sina tonåringar. Säg inte sanningen till dem, är ni snälla :) 

/ Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar