Välkommen till mig!

torsdag 17 februari 2011

Möten

Tänk så många möten vi människor får med om. Då menar jag inte möten som i sammanträden. Jag menar möten som i möten med människor.

Under livet så möter man otroligt många människor. En del möten lämnar en ointresserad. En del möten gör en arg eller rent av heligt förbannad! En del människor gör en glad och lycklig. Andra lämnar en harmonisk med ett leende på läpparna. En del möten gör en kär och förälskad och kvar står man med blossande röda kinder. En del möten, som mötet med sina barn, fyller en med ovillkorlig och gränslös kärlek. En del möten väcker tankar och funderingar. En del möten gör en människa klokare, en del lämnar en funderande över om man själv är riktigt klok. En del möten gör att man känner sig stark, andra möten lämnar en svag. En del möten gör en modig, medan andra gör en svag.

Möten lämnar oss sällan oberörda.

Bara idag har jag gjort möten som fått mig att känna mig glad, stark, svag, fundersam, kärleksfull, irriterad, nyfiken, modig, harmonisk......

Livet blir levande i mötet med andra människor. 

/ Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar