Välkommen till mig!

lördag 5 februari 2011

Löften

Håller ni era löften? Svara ärligt nu! Handen på hjärtat!

Jag kan nog ganska ärligt svara att jag oftast håller mina löften. Till andra. Löften till mig själv är jag sämre på att hålla. Ni vet, det kan vara saker som att jag ska stressa mindre, jobba mindre, börja träna osv.. Fast jag inte brukar erkänna det så brukar jag, i största hemlighet, avlägga nyårslöften. Jag brukar som sagt aldrig erkänna det, för det är liksom lite töntigt med nyårslöften. Dessutom har min erfarenhet lärt mig att det är bäst att jag aldrig berättar mina löften för någon, eftersom jag alltid bryter dem. I mitten av januari brukar de löften jag gett, två veckor tidigare, kännas avlägsna och jag brukar frammana känslan av att "det är ju ändå så töntigt med såna löften".

MEN - kors i taket, tro´t eller ej så har jag hållit mina löften denna gång. Jag är stolt! Ni ska också vara stolt över mig ;)

Ska jag berätta mina löften??.................

Okej då! Bara för att ni tjatar!

Jag mumlade två löften för mig själv när vi stod där ute i nyårsnattens vintermörker och skålade i champagne (ja den var äkta). Det ena löftet var att gå ner mina"trivselkilon" och börja trivas med mig själv. Det andra löften var att ta mig i kragen, hoppa upp ur soffan och bli mer aktiv. Ni vet soffan kan ibland dra alldeles för mycket. Det känns som om den har en magnetisk kraft på mig. Hela förra året hade soffan den kraften på mig. Inte så att jag aldrig gjorde nåt eller inte tränade eller så, men jag kände ändå att inget var riktigt kul. Jag orkade sällan umgås med vänner. Ni vet ordna middagar, gå på bio, kaffebesök osv. Helt enkelt vara social och trevlig.

Jag kan nu stolt berätta att jag nu även håller löften till mig själv. Jag har gått ner 3-4 kg. Tack LCHF! Jag trivs med mig själv. Hela jag. Inte bara insidan. Jag mår så mycket bättre, vilket i sin tur har lett till att jag blivit gladare och hoppat ur soffan. Visst sitter jag i soffan också för den är ju skön,  men jag vill inte BARA sitta där. Sen nyår har jag haft 4 trevliga middagar här hemma med vänner och kollegor. Jag har gått på spontana kaffebesök. Mysiga grannträffar. Jag har gått på hockey. Jag har besökt restauranger. Jag har prioriterat det sociala i stället för städ och tvätt. Jag och maken har till och med börjat bugga! Jag har verkligen försökt att göra mitt liv ännu rikare.

Jag hoppas att även ni håller era löften till er själva. Det är ni värda!

Kram
/ Å




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar