Välkommen till mig!

söndag 27 februari 2011

En helg i huvudstaden

 Å vilken bra helg vi har haft, jag och Maja! Vi har tillbringat 14 timmar shoppandes på stan. Det går så bra när man inte har några av det andra könet man måste släpa runt och roa. Ingen som gnäller och suckar och sitter utanför provhytten. Utan bara två shoppingsugna med samma ork, fokus och intresse. Jag har inte shoppat något alls sen novmber, så nu hade jag förtjänat några plagg ;) Jag är ju ingen "gå-på-stan-tjej" egentligen. Att åka och shoppa en helg så här passar mig förträffligt! Nu behöver jag inte åka in till stan för att shoppa nåt till mig på läääänge. Skönt!

Vad blev det shoppat? Jo, två par byxor, två kjolar, ett par skor, en blus, en t-shirt, fyra bas-linne, ett fin-linne, ett träningslinne, en vårjacka, en jeansjacka, en oversize kavaj, två scarves, oversize-tröja, örhängen, armband, foundation, tre tröjor/skjortor var till sönerna, cardigan och tröja till maken. Ja ni hör, nu behöver jag inte stressa runt på stan på ett tag. Maja har shoppat på rätt bra hon med. Men inte riktigt lika bra ;)

I övrigt har det varit perfekt att låna en lägenhet med tre minuters promenadavstånd från Hötorget. Så skönt att snabbt kunna lämna kassar och ta toapaus när man vill. Suveränt!

Två kvällar har vi träffat min lillebror för att äta mat. En kväll åt vi mongolisk buffé, den andra kvällen åt vi på fin restaurang.Vi år tournedos med parmesankräm och sparris - åh så gott! Till dessert åt vi tiramisu - ÅH SÅ GOTT! Jag har alltid tänkt att om jag kommer på någon bra restaurang någon gång så ska jag prova tiramius. Det ångrar jag inte. Tack mor för att du bjöd! Vi hann med en bio också - "Love and other drugs". Tack bror för sällskapet!



 Som ni hör har jag fuskat från LCHF-principerna lite grann. Men det hade jag förtjänat! Det är sant! Kan hända att jag ska fuska någon gång under sportlovet också, vi får se.... Kanske kommer någon föräldraledig tvillingmor att vilja ha sällskap vid något fikabord nånstans under veckan. Kanske ställer jag upp då. Man vill ju ställa upp för sina vänner ;) Annars är man en elak typ.

Allt som allt en helt underbar helg med söta Maja! Att jag dessutom överlevde flygresorna ger helgen en extra guldkant! Ännu en extra glimmande guldkant för att jag är ledig nästa vecka. Tjohoo!!
Kram/ Åsa
Ps: När jag smsade hem till sönerna och frågade om de saknade mig, kom ett blixtsnabbt svar från äldste sonen: "Saknar dig lika mycket som judarna saknar Hitler". Puss på dig med Elias <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar