Välkommen till mig!

lördag 19 februari 2011

Mello, gay, mode och en tjock tv


Lördagkväll. Här sitter jag förvisad till övervåningen. Här måste man se på tjock-tv. Hur kul är det.. Men jag njuter ändå. Jag har det lugnt och skönt. En son är hos kompisar. En son med flickvän och kompisar har intagit vardagsrummet. Dottern har tjejmiddag nere i köket. Maken fixar och skruvar i en dator. Alla har det bra och alla är glada. Då får man förbise sådana petitesser som tjock-tv. Jag mår bra när de andra mår bra.

Har sett mello-festen. Klart sämsta delfinalen. Ingen låt var bra, tycker jag. Förutom pausunderhållningen Lena Ph. Ok, hon ålar och dansar lite konstigt, men jag gillar henne ändå. Som tur är så blev det Gay-galan sen. Klart mer klass på det programmet! Glädje, humor, olikheter, trevligt, färg, bra musik, Carina Berg, September, Björn Ulveus och mycket annat. Där fanns allvar också, tårarna trillade.... Tänk om alla bara kunna fatta att det SKA VARA OKEJ ATT VARA SOM MAN VILL, ÄLSKA VEM MAN VILL, TYCKA VAD MAN VILL! Kan vi bara komma överens om de enkla sakerna! Snälla! Det kan väl inte vara så svårt! Vi tummar på det! Promise!

I övrigt sitter jag och läser bloggar och internetsidor för att kolla in vårmodet 2011. Vilka färger? Vilka byxor? Kjolar? Vad av det gillar jag, vad gillar jag inte... Nu är det nämligen tomt i min garderob. Har inte handlat ett plagg på evigheter. Jag har sparat mig till min och dotterns Stockholms-weekend. Snart är det nära. Maja har som mål att han handlat för 2000 kr på fredagkväll :) Det är bra att ha högt ställda mål i livet ;) 

Hoppas ni har haft en lika lugn, skön och bra lördagkväll! / Å

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar