Välkommen till mig!

onsdag 13 april 2011

Skulle familjen rasa utan maken?

"Om pappa inte fanns skulle saker inte fungera här hemma", säger sönerna i korus alldeles nyss. Jag protesterar högljutt och nästan skrikande!

För vad de egentligen menar är "att om pappa inte fanns så skulle datorerna inte fungera och vi skulle inte få lika bra hjälp med matte-läxan". Det är vad de menar! Jag är en snäll person som så klart vill att rätt ska vara rätt. Det är precis som sönerna befarar. Utan maken skulle datorerna varken bli uppdaterade, lagade eller vad man nu gör med datorer. Sant. Utan maken skulle barnens frågor kring matte-läxor förbli just frågor. Sant. Jag har inte alltid svaren. (Ni anar inte vilka svåra matte-tal det finns!) I kväll har maken varit ute på middag med sin engelske chef och naturligtvis så ska ena sonen ha datahjälp och den andre sonen ska ha hjälp med sannolikhetsläran. Kalla mig gärna trög, men där tar min hjärna och mitt föräldraskap ledigt. Jag kan inte kunna allt. Jag kan inte hjälpa alltid. Jag erkänner. Jag är inte fullkomlig :)

Jag är mindre bra på två saker. Sant. Men i övrigt kan jag det mesta  :) Och jag lever i fullkomlig övertygelse om att utan mig skulle familjen rasa ihop :)

Ps Men det var ack så skönt när maken äntligen kom hem och jag kunde få sluta låtsas förstå sonens matte-tal och sluta låtsas hitta lösningar på ett tal som jag knappt kan läsa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar